Člověk v krabici a nohy trčící z krabice při stěhování.

Stěhování bez bolesti zad a ztracených šroubků: jak na to, abyste už druhý den bydleli jako doma

Stěhování je zvláštní disciplína. Nejdřív radost z nového bytu nebo kanceláře, pak zmatek v krabicích a nakonec kruté zjištění, že gauč váží víc než všechny svaly v rodině dohromady. Přesto se dá přesun zvládnout klidně a bez škrábané podlahy – stačí plán, pár chytrých pomůcek a spolehlivá stěhovací parta.

Dobrý plán začíná ve skříni

Než objednáte auto, projděte skříň a šuplíky. Všechno, co už rok nepoužíváte, zabalte zvlášť a darujte nebo nabídněte on-line. Ubyde vám půl krabic a ušetříte za objem v dodávce.

Krabice nejsou jen „nějaké kartony“

Silnější třívrstvé krabice přežijí schodiště i chvilku deště, tenké supermarketové se rozpustí po prvním kroku.

  • Těžké věci (knihy, zavařeniny) balte do menších boxů.
  • Lehké (polštáře, sezónní oblečení) klidně do větších.
    Tím šetříte záda stěhováků i vlastní rozpočet – profesionálové počítají spíš s časem manipulace než s počtem krabic.

Demontáž nábytku: co odšroubovat a co raději ne

Postel nebo skříň rozdělená na dva kusy projde schodištěm rychleji a bezpečněji. Naopak starý sekretář držte pohromadě – každý šroub už má za sebou desítky let a druhé skládání by nemusel vydržet. Pokud váháte, zeptejte se rovnou firmy; zkušený technik vám poradí po fotkách, co rozebrat a co chránit jen dekami.

Profesionální stěhováci ušetří čas i nábytek

Najmout partu kamarádů zní lákavě, dokud si neuvědomíte, že nikdo z nich nemá popruhy, rudl ani pojištění odpovědnosti. Spolehlivá firma dorazí s ochrannou folií, dekami a hlavně systémem, jak byt vyklidit během dvou hodin. Příkladem je Stěhujemezavás.cz, kde si můžete určit rozsah služeb – od samotného odvozu nábytku až po komplet balicí servis.

Časová osa, která opravdu funguje

Den / TýdenCo zařídit
T-2 týdnyTřídění věcí, objednání stěhovací firmy, nahlášení změny adresy úřadům.
T-5 dníBalení kuchyně a skla, označení krabic podle místností.
T-1 denDemontáž větších kusů, rezervace parkovacího místa před domem.
T-0Převzetí bytu, kontrola počtu kusů, poslední úklid starého bytu.

Co patří do „START boxu“?

Do jedné krabice dejte ložní prádlo, ručník, základní nářadí, rychlovarnou konvici a nabíječku na telefon. Ať po celém dni nehledáte kartáček mezi zimními bundami.

Shrnutí v jednom odstavci

Stěhování nemusí být boj o každý šroubek. Trocha předběžné organizace, kvalitní balicí materiál, jasný harmonogram a profesionální pomoc od firmy, která přiveze techniku i pojištěné pracovníky, promění chaotický den v hladký přesun. Až otevřete START box a uvaříte si v novém bytě první kávu, oceníte, že jste těžkou práci nechali na odbornících.

Share this post :

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *